Підвищення кваліфікації педагогічних працівників

"Освіта – найпотужніша зброя, аби змінити світ".

Якщо розвиваєтеся — ви успішні в професії та маєте високий авторитет серед учнів. До того ж професійне зростання — це вже тренд.

Основний документ – «Порядок підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників»

Був затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 року № 800.

Внесено зміни постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2019 року № 1133.

Лист МОН України від 04.03.2020 року №1/9-141 “Щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти”

У МОН надали роз’яснення щодо особливостей застосування Порядку підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників. Зокрема, щодо кількості годин підвищення кваліфікації педагогів, необхідних для проходження атестації.

Лист МОН України 2019 року “Щодо підвищення кваліфікації та атестації педагогічних праціівників”

Загалом впродовж 5 років вчитель має пройти не менш як 150 годин підвищення кваліфікації. При цьому він зобов’язаний підвищувати кваліфікацію щорічно, незалежно від того, вичерпав 5-річну норму чи ні – це обов’язкова умова атестації.


Які можливості має вчитель для підвищення кваліфікації у 2021 році- роз’яснення МОН

У Міністерстві освіти і науки пояснили, які можливості матимуть педагоги для підвищення кваліфікації у 2021 році.

Документ з роз’ясненнями опублікували на сайті МОН. Нагадаємо, щоб надавати вчителям послуги підвищення кваліфікації, організація чи фізична особа мають розробити програму. МОН поки не створюватиме реєстр суб’єктів підвищення кваліфікації. Також кожна школа має мати план підвищення кваліфікації вчителів.


План підвищення кваліфікації вчителів

Т.в.о. міністра освіти і науки Любомира Мандзій розповіла, що “Кожна школа має мати план підвищення кваліфікації. План підвищення кваліфікації на 2021 рік буде складатися у жовтні-листопаді 2020 року. Зважаючи на те, що зміни до 800 постанови набрали чинності 27 грудня, ми розуміємо, що зараз в школах почнеться кампанія по планах підвищення кваліфікації на 2020 рік”, – зазначила Мандзій.

План повинна затверджувати педагогічна рада школи.

“Якщо педагогічний працівник проходив підвищення кваліфікації відповідно до плану, який затвердила педагогічна рада, підстав відмовити у визнанні результатів практично нема”, – наголосила заступниця міністра.

Вона також розповіла про етапність підвищення кваліфікації:

  • Суб’єкт підвищення кваліфікації затверджує і оприлюднює програму підвищення кваліфікації;
  • Педагог обирає програму, форми і види, суб’єкта ПК;
  • Педрада затверджує орієнтовний план ПК, який включає пропозиції педагога;
  • Заклад затверджує кошторис на відповідний рік, оприлюднює бюджет на ПК, педагог подає пропозиції щодо необхідної суми;
  • Педрада затверджує план ПК;
  • Педагог підвищує кваліфікацію.

Нагадаємо, у серпні минулого року уряд дозволив вчителям підвищувати кваліфікацію в інших організаціях, окрім ІППО. 16 січня Верховна Рада ухвалила новий закон про середню освіту, який закріплює за вчителями автономію у виборі місця підвищення кваліфікації.

Особливості підвищення кваліфікації педагогічних працівників України.

У зв'язку із продовженням карантину курси будуть проведені за онлайн та дистанційною формами навчання.

Курси РОІППО: онлайн-реєстрація


ПЛАН підвищення кваліфікації на 2023-2024 н.р. педагогічними працівниками Дубенського ліцею № 6


План-графік курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників Дубенського ліцею №6


Сертифікація педагогічних працівників

Постанову Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Положення про сертифікацію педагогічних працівників» від 24 грудня 2019 р. № 1094 опубліковано на сайті Уряду.

Метою сертифікації є виявлення та заохочення педагогічних працівників з високим рівнем педагогічної майстерності, які володіють методиками компетентнісного навчання і новими освітніми технологіями та сприяють їх поширенню.

Педагогічні працівники беруть участь у сертифікації виключно на добровільних засадах і можуть відмовитися від участі на будь-якому її етапі.

Сертифікація складається з трьох етапів, що відбуваються послідовно один за одним, а саме із:

  • незалежного тестування учасників сертифікації;
  • самооцінювання учасниками сертифікації власної педагогічної майстерності;
  • вивчення практичного досвіду роботи учасників сертифікації.

Реєстрація для проходження сертифікації триватиме з 15 до 31 січня включно.