Структура і форми роботи
Методичне забезпечення освітнього процесу
в Дубенському ліцеї №6
Діяльність методичної роботи школи спрямована на підвищення рівня професійної майстерності вчителів, активізації педагогічних досліджень, збільшення кількості і покращення якості науково-методичних розробок, створюваних педагогами-практиками.
Методична робота в школі
Положення про методичну раду
Положення про методичні об'єднання
План роботи методичної ради Дубенського ліцею №6 на 2022 - 2023 н.р.
Організація роботи з обдарованими учнями школи
Обдаровані діти — майбутній цвіт нації, її інтелектуальна еліта, гордість і честь України, її світовий авторитет. Недарма видатні діячі нашої держави надавали виняткового значення формуванню розумового потенціалу українського громадянства, вважаючи, що тільки еліта може просувати суспільство й державу до висот досконалості. У різні епохи український народ висував зі своїх рядів плеяди видатних людей, котрі, щоправда, через різні причини змушені були спрямовувати свої розум і талант здебільшого на процвітання інших держав. І наше завдання полягає в тому, щоб дбайливо ростити нові таланти, починаючи з їх найменших літ.
Програма роботи з обдарованими учнями
Головне завдання педагогічного колективу у 2022-2023 н.р. - забезпечити якість знань учнів, навчити їх самостійно здобувати знання, формувати життєві компетентності, виховати свідому творчу особистість, створити сприятливі умови для розвитку здібностей школярів, підвищити соціальний статус обдарованої молоді.
БАНК ДАНИХ ОБДАРОВАНИХ ДІТЕЙ
БАНК ДІАГНОСТИЧНИХ МЕТОДИК У РОБОТІ З ОБДАРОВАНИМИ ДІЛЬМИ
Участь психологічної служби ліцею у розвитку обдарованих учнів
Обдарована дитина — дитина, яка вирізняється яскравими, очевидними, інколи визначними досягненнями або має внутрішні задатки для таких досягнень у певному виді діяльності.
Основним принципом роботи загальноосвітньої школи є розкриття в процесі навчання дитячої обдарованості. Упровадженню в життя цього принципу сприяє спільна діяльність практичного психолога, педагогів і батьків. Зміст роботи з обдарованими дітьми містить низку завдань, а саме: сприяння розвитку кожної особистості; виявлення обдарування дітей і максимальне сприяння їхньому розвитку.
Психологічна служба школи приймає активну участь у розвитку обдарованих учнів, що розпочинається із діагностики. Застосовуються такі методики: малюнковий тест Вартегга, опитувальник для вивчення пізнавальної активності учнів Б. Пашнєв, тест «Кола». Дані методики використовуються для оцінки соціального розвитку дитини, творчих здібностей, інтелекту, також допомагають визначити вид обдарованості дитини.
Обов’язковою в роботі шкільного психолога є консультаційна діяльність спрямована на всіх учасників навчального процесу, педагогів, обдарованих учнів та їх батьків. Важливо, щоб розумові зусилля дитини, її пізнавальна енергія зустрічали доброзичливе ставлення, підтримку з боку старших не тільки в школі, але і вдома. Мета роботи психолога з батьками талановитих дітей - навчання батьків ефективній взаємодії з їх дитиною, допомогти їм зрозуміти, що їх дитина, яка б вона не була, перш за все дитина .
З метою психологічної підтримки здібних та обдарованих дітей великий об’єм уваги психологічною службою спрямований на підтримку та розвиток виявлених здібностей, а це: консультації, розвиваючі ігри. Робота з обдарованими дітьми включає в себе також тренінгові заняття спрямовані на розширення знань учасників про самих себе, розвиток вміння орієнтуватися у світі дорослих, займати активну життєву позицію, долати труднощі адаптації у сучасному світі.
Учні активно приймають участь у різноманітних шкільних заходах, конкурсах демонструючи на практиці свої таланти, вміння та навички, мотивуючи інших своїми досягненнями. Для учнів сферою обдарованості яких є рухова активність проводяться змагання, рухливі ігри та квести, майстер-класи з відомими спортсменами та різноманітні активності покликані розвивати здібності дітей.
Учні обдаровані в інтелектуальній сфері та сфері академічних досягнень приймають активну участь у олімпіадах та конкурсах, демонструють свої знання на тематичних тижнях, отримують особливу підтримку з боку педагогічного колективу.
Творчо обдаровані діти демонструють свої таланти на виставках, конкурсах та майстер класах, що присвячені різній тематиці відповідно до виховного плану роботи школи. Окремим видом діяльності є індивідуальна робота з обдарованими дітьми, така діяльність психологічною службою здійснюється за запитом, коли у дитинки чи оточуючих виникають труднощі у спілкуванні чи стосунках.